Det värsta tänkbara på semestern typ

Igår var vi och red elefant! Hjälp säger säger ja bara.. Åhhhhh vad rädd jag var och vad ja aldrig mer ska göra om d! Från och till stannade den och skakade och lät så ja trodde nu har den fått nog av turister och gör ett utfall.. Men d fick fint och gubben som gick med oss tvingade mig att klättra ur stolen ja satt i på ryggen för att joina Magnus som satt långt fram på huvudet! Tårar i ögonen så gjorde ja som han sa och d va kul :) jävla fegis är ja! Men som sagt en gång aldrig mer:)

Idag har vi varit på Phra nang beach och solat.. En vacker strand med underbart vatten. Men helt plötsligt hör ja hur nån skriker och folk börjar röra sig.. Upp ur vattnet kommer en kille bärandes på en livlös människa.. Gud ja kände hur hela min kropp stelnade till.. Snabbt bad ja Magnus springa bort medans ja själv bara stod där.. Sen när ja förstod vad som hänt så sprang ja dit.. Precis då fick Magnus samt en del andra människor upp henne ur vattnet.. Livlös, grå och fragma bara rann ur munnen.. Fyfan.. Det värsta ja varit med om.. Kände hur tårarna kom och ja fick en chock.. Aldrig sett en död människa förut. Mitt på en så vacker dag, hon hade simmat bredvid oss bara minuter innan.. Men efter kanske 2 min av upplivningsförsök fick kvinnan tillbaka pulsen och kunde föras iväg med båt efter ca 10 min.. Men hon bara hängde när som bar iväg henne.. Hon skakade och såg verkligen inte helt med ut. Ingen aning om hon överlevde eller ej men min dag blev helt annorlunda. Fick mig och fundera och tänka till. Så snabbt det kan gå.. Skänker en tanke till henne och ber för att hon är ok igen❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0