Vilket väder!!!

Har aldrig i mitt liv sett en så svart himmel som igår. Halva havet utanför var helt svart. Den andra ljusare. Gissa om det small!?! Fyfan :) Idag ser d ut och vara lite sol men alldeles för mkt moln. Man vet liksom inte vad man ska göra när d är så konstigt väder. Vill ju bada och sola ju:( Igår tog vi i alla fall en tur till hönö och kollade i affärer och fikade. Efter det blev det grillad delux burgare och pommes med en öl. Vi tog en lite längre promenad till naturreservatet igårkväll och klättrade och kikade. Så vackert! Sen blev det en glass vid hamnen och kika på båtar och fiskar. Så fridfullt och lugnt här ute..

Kusten

Vädret är tyvärr inte på vår sida idag. Skulle vara fint men eftersom Vi bor längst ut på kusten så blåser vädret och det blir aldrig som man tror. Vackert är det i alla fall och eftersom kg spenderade massvis av somrar på just denna ö när jag var liten så är det så jävla kul att vara tillbaka! Promenerade igår och kikade på stranden vi badade på, huset vi bodde i och glasskiosken vi alltid köpte polkagrisglass i! Så kul :) Minnen kommer tillbaka! Ska slappa och se om solen dyker upp annars blir det en upptäcktsfärd till idag och kika runt! 75% av ön är naturreservat och obebott! Vi hörs!

Västkusten imorn

Min vän från Kiruna och hennes familj har efter en utekväll igår och en heldag i soffan nu åkt hem :( Haft så jävla kul den lilla tid dom va här! Therese hon är att en så fin vän hon! Igår åkte vi båt och stannade och grillade bakom cafe August och lyssnade på flakmopedsturnen eller vad det heter :) sen lämnade vi båten och gick mot hamnen. Tog en öl och sedan var det krogen som gällde. Trots hög feber och en helt förstörd kropp så hade ja återfunnit energin igår kväll! Tur :) Strax kommer snutt hem med godis och dricka och vi ska se på prime time! Andra nya filmen om Annica bengtzon. Imorn åker vi mot vår stuga på kusten. Hoppas på bra väder och en mysig vecka :)

Hemma igen ❤❤

Hej hallå

Snart är vår vistelse i Lycksele över och vi ska åka mot Umeå för att möta upp Micke. Ta en sväng på stan och sen käka lunch innan den 9 timmar långa resan hem börjar. På fredag när vi sovit ut och kommit lite i ordning så kommer Tesse från Kiruna och hennes söta unge Jennie och även tesses bror för att bo hos oss hela helgen! Ska bli så jävla underbart!!! Inte träffats på snart 2 år! Så på fre kväll ska bli ta med vårt vin och bege oss mot Sandra som bor i stan och sen blir det lite partajj för oss. Så om någon är sugen att följa med så varsegod! På söndag åker vi IGEN på den sista delen av vår semester. Har hyrt en nyrenoverad stuga på västkusten där vi ska bo en vecka och sola och bada! Ida är med oss första dagarna sen blir det mys och romantik för hela slanten! Ska bli helt underbart ;) Ikväll ska vi på skotertävling, dom kör på vatten! Sen blir det att lämna barnen hos Magnus mormor så ska vi umgås med hand kompisar några timmar. Det är tydligen riktigt mkt drag ikväll och tyvärr så hinner inte vi festa loss men men:) Hejdå!

Frisk luft

Inte sett på tv sen i tisdags! Skönt och bara få koppla bort allt sånt.. Bara vara:) Igår packade vi 2 bilar med fiskegrejer och åkte ut med 2 båtar för en dag på sjön! Fiskade 6 timmar och däremellan fikade vi med grillat och massa gott på en ö! Felicia är ju med oss i år och hon trivs och har det så kul! Johnny står på balkongen och rensar fågel och Felicia har hjälpt till! Har idag fikat, varit på Johnnys jobb, kikat utsikten från ett högt berg ut över fjällen och slappat lite i solen! Ikväll blir det mer fiske fast från land. Fick i alla fall den största abborren igår så jag är nöjd :)

Norrland!

Snart åker vi. Packat klar och väntar nu på Magnus som är och hämtar Felicia:)

Stressigt att vara hemma

Igår såg dagen ut såhär: Bergvik och handla mat och lite annat! Sen fika med pappa, Lilian & Josefine. Shopping på lager 157 med syster & lillebror. Fika på donken. Fika med mamma & andra lillebror. Mat & film. Besök av Frida & Johan. Spelade kort och myste på på balkongen :) Stressigt som Sagt men va så kul och se alla igen! Dagen idag har sett lite annorlunda ut. Tog en tur på stan och uträttade ärenden. Unnade oss en thaimassage tillsammans, uuuuu så gött!!! Sen handla och packa inför Norrland imorn. Sen kom Magnus pappa, Eva & Ida som dom plockat upp påvägen från kusten hit. Tacomys sen jordgubbar & 88:an glass! Sen begav dom sig uppåt men imorn ses vi igen för då far vi iväg. Ska bara iväg och hämta lillasyster Felicia som i år ska följa med oss upp till Norrland :)

Smakprov

Lägger upp lite bilder från semestern! Mer kommer när ja har tid! Kan dock dröja minst 3 veckor:)

Om en halvtimme checkar vi ut!

Och då blir det att ligga vid poolen ca 2.5 timme innan avfärd mot flygplatsen och en lång resa hem väntar. Hemma Ca 3 i natt. Så går det när man mellanlandar, samtidigt glad att vi gör det för Münchens flygplats är d fränaste ja sett av flygplatser! Helt gigantiskt stort och ser ut som Ett shoppingcentrum :) Ska bli skönt att sova i sin egen säng i natt, äta svensk mat imorn och träffa dom man hinner för på torsdag åker vi igen! Ha en bra söndag!

Sista dagen

Iförrgår åkte vi taxi ca 5 mil till en Ö som heter Pag där vattnet va minst 30 grader och så vackert! Där va vi hela dagen innan bilen hämtade oss igen! Underbart. Igår började dagen med massa moln och sista 2-3 timmarna innan d va dags att ge upp va solen extra stark och jag har trots solskydd bränt mig. Så trist för ja vet att ja närsomhelst börjar flagna och sen är färgen borta! Men men solen här är alldeles för stark mitt på sommaren så d är svårt att bli brun utan en bränna på köpet :) Har haft en så jävla fin semester med vackert väder och ett toppenhotell! God mat och kalla öl! Idag skulle d vara fint men man ser massa moln påväg hit så vi får se! Så gött att bara ligga vid poolen, lyssna på ljudbok och kolla på havet trots lite moln! Rogivande ställe. Igårkväll tog vi våra madrasser igen och flöt ut på havet medans solen gick ner! Galet vackert och romantiskt! Busade tills jag hade saltvatten ända upp i näsan och Babe va helt slut :) skönt att få vara barn ibland! Nu ska vi strax gå ner och lägga oss och njuta! Imorn 15.00 går planet mot München sen hem till Sverige efter några timmars väntetid! Hejdå! ❤❤❤❤

Båtutflykt

Funderar på en båttur imorn till kornatiÖarna som är en nationalpark som består av över 150 öar. Inga hotell finns på öarna utan enbart privat boende. Kristallklart hav och jättefint. Tyvärr verkar d som dom guidade turerna inte stannar så värst länge på nån av öarna som ja hade hoppats på så man kunde lägga sig på stranden och njutit av naturen :) Men man stannar på 2 av dom. För att luncha och spatsera runt som ja förstått d. Mysigt det med :) Jag ska skicka ner min man till receptionen här snart så vi får mer fakta. Hoppas alla mina fina har det bra hemma. Saknar er så mkt och tänker på er varje dag! ❤

Har det så underbart!

Hittills helt underbart och kanske aningen för varmt då ja dränker mig i solskydd 30!!! Aldrig ens använt solskydd för utan olja :) så då förstår ni hur varmt d är!

Påväg till kroatien

Sitter i bilen påväg till Arlanda och Kroatien :) Varit på nöjes ikväll med Magnus jobb och ätit grillbuffe och druckit drinkar, spelat musikquiz och haft jättetrevlig! Ser fram emot en vecka i solen med den finaste kille som finns ❤ Hörs!

Hej sommar!!

❤❤❤❤

En kväll på sjön

Spenderade kvällen igår med min fina pappa, Lilian, syster, Magnus, Marino och Therese på orrholmen. Vi spelade kubb och hade picknick! Sen blev vi hämtade av en annan Magnus och satt i hans båt resten av kvällen men trevligt folk , gott och dricka och festivalen i bakgrunden!
Magnus va tyvärr tvungen att åka hem till Ida så ja fick följa med norrlänningarna ut på tempel där det va katastrof mycket folk!

Idag har vi varit på shoppingtur och lunchat i stan innan vi släppte Ida vid tåget, sedan bergvik och sen äntligen hem för en efterlängtad sovstund! Nu lagar vi mat och ska dricka lite sen gå ut på byn ;)

Ha en trevlig kväll! ❤

Jahapp!

Solat 3 timmar utan vila och inte fan har jag fått nån färg förutom bakbenen.. Hur kan d bli så? Solsting har jag i alla fall! Strax iväg och handla till picknicken om 10 min.
Vi blir nu ganska många och det ska bli riktigt trevligt :)

Ha en bra torsdagskväll! Kram❤

Molnfritt

Solen hägrar på himlen och jag har för andra gången lagt mig i solen. Jävla sommarjobbare som ska klippe gräset när jag ska sola. Idag känns som en dag av kamp, ja är på konstigt humör och känner mig stressad. Har varit ledig från jobbet ca 3 veckor men tror fan inte ja haft semester en enda dag. Jo en dag. Massa saker som gör att man är låst hemma. Saker dyker upp som ja måste fixa och d känns betungande. Så idag har ja ont i hjärtat.
Måste rycka upp mig och bli glad. Solen skiner ju som sagt och idag kommer Marino och hans tjej och ska hälsa På. Ska även ha picknick med pappa och Lilian!
Tack och hej!

Egentid

Magnus och Ida är hos Frida och hälsar på! Ja avstod då ja behöver börja packa och fixa inför resan på lördag! Vi ska ju bort lördaga kväll på marrakech På nöjesfabriken med Nause som spelar. Gillbuffe och trubadur m.m! Magnus jobb har bjudit med mig, så himla snällt :) Så som sagt har ja lite och fixa innan helgen! vi åker direkt från nattklubben till Arlanda!
Ida sover hos en kompis i natt så vi ska ha datenight ikväll. Imorn kommer pappa och hämtar oss med båten så ska vi glida in mot Putte i parken och lyssna på alla artister pch ha picknick :) hur mysigt är inte det? ❤❤❤

Tjenis

Lunch på stan, fikat med mamma och uträttat ärenden! Solar lite nu sen dags för middag och packa resväskan! :) bra dag!

Härliga dagar

Hagt Therese här på besök och vi hade en trevlig middag tillsammans med mina 2 systrar i lmåndags samt min sambo och Ida. Sedan satte vi flickor oss på balkongen resten av kvällen för skitsnack och öldrickande!
Kvällen slutade på ankan och vi såg basic element uppträda! Hade en så himla rolig kväll ned tjejerna❤
Igår låg ja mest i sängen vilket jag är så sur för idag! Det va så varmt pch fint igår och jag hade kunnat sola hela dagen! Men nej d är alltid så när jag är bakis! Blek är ja som fan!

Avslutade tisdagskvällen i systers bil med bilbingo på I2. Tradition när sommaren kommer :) härligt, hade solen rakt i ansiktet, kaffet i termosen och min fina familj med med!

Idag ska jag och Ida åka med syster till stan och fika samt växla pengar till Kroatien. Så det är snart dags och kliva upp och göra sig klar :)
Hejdå!

Grattis världens sötaste Tyra!

Har varit på kalas i älvens bygdegård tror ja det hette. Tyra fyller nämligen hela 1 år idag och har blivit ett riktigt charmtroll som kan flirta med ögonen, få uppmärksamhet från vem som helst med sitt leende och är så snäll så det är inte sant :)
Vi fick tårta och massa kramar!
Utanför träffade vi Milton som va på promenad med sin "nya" matte! Åh så go han är min bebis!
Imorn ska jag få hit en övernattningsgäst som ja längtat så efter! Vi ska gå på måndagsklubben och kolla på basic element och slå klackarna i taket! Syster följer även hon med och kanske Linda om hon kan vara lite social för en gångs skull:)

1 vecka kvar till kroatien!