Hönökaka

Vilken snurrig dag alltså! Gick till affären för att köpa bakgrejer och lite snask inför helgen. Först när jag ska betala inser ja att ja glömt jästen. Sen när ja var påväg hem inser ja att ja köpt gräddfil och dipp men inga chips.
Sen när ja skulle börja baka har ja inte tillräckligt med mjöl så fick knacka på hos grannen och "låna" och d slutade med att ja fick använda upp all hans mjöl stackarn :)
Sen när bröder är på jäsning ser ja att det jäst över hela bunken och över hela spisen! Gaaaaahhhh bra det går för mig:)

Men tillslut fick ja ihop 12 hönökakor som smakar himmel och min Goa granne kunde vänta tills ikväll på sitt mjöl så vi får åka och handla sen. Chips och mjöl ha ha ha!

Känns som mitt huvud är rörigt.
Idag kommer Ida men hon kommer så sent :( hinner med Xfactor och lite chipsmys i alla fall!

Ha en mysig fredag allihopa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0